• وبلاگ : وبلاگ تخصصي انجمن علمي باغباني دانشگاه ساري
  • يادداشت : انار
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    ايران در كمربند خشك جهان واقع شده و سه‌چهارم مساحت آن خشك است. ما از ديرباز نيز دچار كم‌آبي بوده‌ايم در حالي كه ميانگين بارندگي در ايران نيز 150 ميلي‌متر است. پس كمبود باران و واقع شدن در ناحيه خشك موجب شده كه مساله كم‌آبي در ايران معضلي هميشگي باشد. در سال‌هاي اخير هم كه گرمايش جهاني پيش آمده معضل كم آبي در كشور تشديد شده در حالي كه افزايش جمعيت نيز همچنان وجود دارد.
    shabani2_kavehsafebox@yahoo.com

    عنوان اختراع :

    پمپ موجي با قابليت انتقال آب به کوير با استفاده از انرژي موج دريا

    شرح اختراع :

    معرفي سيستم پمپ :

    پمپ معرفي شده در اين پروژه در واقع يک پمپ انتقال آب بدون استفاده از نيروي الکتريکي و تنها با استفاده از نيروي مکانيکي حرکت موج درياست که وظيفه آن انتقال آب دريا به خشکي با ارتفاع دلخواه مي باشد طرح اين پمپ در سازمان اختراعات ثبت شده است و ايده اوليه و طرح شماتيک و نقشه هاي اوليه آن توسط اينجانب محمود شعباني مطرح و ارائه گرديده است . در اين گزارش خلاصه اي از محاسبات مکانيکي و مهندسي مربوط به پمپ ارائه شده است .

    در اين طرح سيلندر پمپ با مشخصاتي که در ذيل خواهد آمد در عمق 20 تا 30 متري کف دريا در فاصله مناسب از ساحل دريا قرار خواهد گرفت .

    ويژگي خاص و ممتاز اين پمپ همانطور که گفته شد انتقال آب دريا بدون نياز به انرژي برق به خارج از آب تا ارتفاع مورد نظر طراح تنها با استفاده از نيروي امواج خود درياستwww.kavireabad.blogfa.com

    + حسين 

    سلام لطفا اگه ميشه وبلاگ منا جزو پيوند ها بذاريد درموردباغباني وگلخانه هست. www.hosseinhazrati.blogfa.com